II INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT

Visibaba

У главном граду Македоније, Скопљу од 15-17. јула 2016. године одржан је

,, 2. Међународни самит водећих лидера у образовању”

под називом

                „Међукултурална и мултикултурална искуства у образовању“.

  1. INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT

u organizaciji

INTERNATIONAL LEADING EDUCATORS ASSOCIATION

1463214_974259685976387_8122046873506129039_n

Домаћин самита била је Македонија и  Удружење Активитети из Скопља, а организатори Универзитет Меденијет Истанбул и Генерална дирекција за образовање наставника и развој турског Министарства просвете. Водећи наставници који су учествовали на Самиту дошли су из Авганистана, Албаније, Аустрије, Анадолије,  Алжира, Азербејџана, Бугарске, Грчка, Ирака, Казахстана, Косова, Турске, Македоније, Пакистана, Туркменистана, Египта, Босне и Херцеговине,  Русије и Србије…

Самит је првог дана садржао пленарни део, а другог и трећег дана учесници самита су претстављали своје радове о мултикултуралности.

Мој рад је објављен је у међународном зборнику самита а на самиту сам одржала презентацију  рада који носи назив

Developing Lesson About Multiculture In The Class Techer’s Lesson Developing

Workshops in Class Teaching

13702525_829029780564667_1959107789_o                                                                                               Зборник радова

 

 и добила плакату за допринос мултикултурализму у образовању.

20160720_112928

20160720_114300

Дивно искуство и задовољство.

На завршетку самита издата је деклерација о значају мултикултуралног образовања и интзивирању  следећих захтева:

Мултикултурализам постоји у свакој земљи и свакој школи. То је феномен са којим се суочава свака класа. То је феномен који дотиче микро и макро образовне политике. Водећи наставници у образовању су циљна група која треба да допринесе развоју мултикултуралности у целом свету. Њихов задатак је да правду, саосећање и алтруизам као људска уверења ставе у центар свог живота и тако делују на остале. Треба да подржавају коегзистенцијалне разлике а не раздавајање и алијенацију. Наставник који ради у мултикултуралним школама и одељењима треба да редефинише програме обуке у циљу подизања компетенција наставног особља и повећа  могућност професионалне праксе. Мултикултурно ефикасно управљање школама  и проширивање мултикултуралног знања, искуства, обука могуће је ако постоје квалификовани менаџери са одговарајућим ставовима и вештинама…

 

Какав и колики је значај Самита говори и сама чињеница да је поред свих ових дешавања у Турској ТРТ нашала места и за извештавање о Самиту

One thought on “II INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT

  1. Povratni ping: II INTERNATIONAL LEADING TEACHERS SUMMIT | Педагошко друштво информатичара Србије

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s