Ohrabrujmo napredak, a ne tačan odgovor

Zmajka

U članku Ocene su štetne piše o – pa, o tome kako su ocene štetne. Članak ima u vidu naš (i standardan) sistem ocenjivanja.

Kerol Dvek, doktor psihologije i profesor na Univerzitetu u Stenfordu, u svom TED govoru (kliknite ovde da ga čujete), daje nekoliko brilijantnih preporuka kako da se ocenom (procenom, fidbekom, evaluacijom) motivišu učenici da postanu pametniji, srećniji i da uče više.

Growth-v-Fixed

  • Umesto negativnih ocena, dati procenu „Ne još“ (not yet). To, kako kaže profesorka Dvek, prebacuje perspektivu sa agonije sadašnjosti (naš profesor Svetomir Bojanin bi dodao – i sa prošlosti, jer ocena važi za znanje stečeno i testirano u prošlosti), na budućnost. Takođe, umesto da se nastavnik nameće u ulozi kontrolora, više ima funkciju vođe i motivatora. Odgovornost za napredak je učenikova – detetu je jasnije da trudom stiže do većeg znanja, i da je to cilj, a ne ocena.
  • Ne hvalite detetove karakterne…

View original post 178 more words

2 thoughts on “Ohrabrujmo napredak, a ne tačan odgovor

  1. Povratni ping: Нови чланак Ohrabrujmo napredak, a ne tačan odgovor | Dragan Ilić Blog

  2. Povratni ping: Нови чланак Ohrabrujmo napredak, a ne tačan odgovor | Dragan Ilić Blog

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s