Priča o nuli

gold-font-number-0_gg58108144

U DRUŠTVU I NULA NEŠTO ZNAČI

Jednom su se brojke posvađale sa nulom.

– Ti si takođe cifra, ali, ako hoćeš pravo da znaš, ti ništa ne značiš – rekla joj je dvojka. – Evo, na primer, ja. Ako izabere mene, dete može da dobije dva sladoleda. Uzme li tebe, nema od sladoleda ništa.

– Tačno, ti si ništa! – reče jedinica.

– Prava pravcata nula! – zakikota se petica.

– Ništa, ništa! – zagrajaše ostale brojke.

– Vi ste glupe i ništa ne razumete – reče nula.

– Ja vama mnogo pomažem. Evo već i tebi prvoj, jedinice. Kad sad stanem s tvoje desne strane, šta ćeš da posaneš? Odgovori!

Nula stvarno stala jedinici uz bok, s desne strane, a jedinicica je postala – desetka.

– A kada stanem s tvoje desne strane, ti uobražena petice, šta ćeš ti postati? Glasnije, da svi čuju. Naravno, postaćeš deset puta veća – pedesetica.

Nula je tako stupala redom uz svaku od cifara, uvek s desne strane, i svaku pitala šta je postala.

– Kažete mi da sam ništavna, a ja svaku od vas uvećavam deset puta! I to nije sve. Kada nema nijedne od vas – ja vas zamenjujem.

Ako se s jedne strane jednačine piše 5-5 ili 7-7, ko stoji s druge strane? Ja, naravno! Potrebna sam ja vama kao i vi meni.

Tek kad smo zajedno postajemo moćne…

Brojke postiđeno ućutaše, a nula nastavi.

– Znam da vi niste jedine koje o meni tako  misle . I ljudi ponekad umeju da me uvrede, pa za one najgore među sobom kažu da su nule. A u vreme kad su me izmislili – jako, jako davno, u dalekoj Indiji – i te kako su me poštovali. Ništa koje može sve – tako su me zvali. E pa, drage moje, pazite kako se ponašate s nekim ko može sve.

Mirko Dejić

One thought on “Priča o nuli

  1. Povratni ping: Priča o nuli | mudrolije

Ostavite odgovor

