Promena paradigme obrazovanja – Put ka održivom znanju

Naučite da učite

Image

Savremeno društvo karakteriše nepredvidivo okruženje visoke složenosti, mnoštvo istovremenih događaja, suprotstavljeni ciljevi i dvosmislenost zadataka. Da bi odgovorili zahtevima savremenog društva, učenici, moraju da poseduju adekvatna znanja o korišćenju i evaluaciji stalno novih informacija. U kontekstu dinamike promena, potreba za obrazovanjem tipa just in time, podrazumeva obrazovanje u cilju ovladavanja potrebnim veštinama i informacijama za upotrebu novih radnih programa. Zato se nameće otvoreno pitanje: da li želimo obrazovanje koje će se prilagođavati društvenim promenama ili obrazovanje koje će samo inicirati promene?

Odgovor na ovo pitanje zahteva novu koncepciju obrazovanja – obrazovanje za moderno društvo. Tradicionalni modeli obrazovanja su razvijeni na pretpostavci reproduktivnog, statičkog i teorijskog pristupa, kao osnova za obrazovanje, pa se ova pretpostavka može naći u skoro svakom aspektu konvencionalnog obrazovanja. Takođe, stari principi na kojima počiva naš obrazovni sistem ne funkcionišu u savremenom društvu, pa su obrazovne institucije limitirane starim principima i pristupima u pogledu sveobuhvatnosti i…

View original post 251 more words

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s