Mati, mati, koliko je sati -jednostavna matematička igra

1907418_802005046506861_1231090290433377519_n

 

Ove igre sam se setila nedavno na času matematike. Trudeći se da mojim prvacima olakšam sabiranje i oduzimanje do 10, u jednom trenu sam osmislila ovu malu matematičku igru. Reč je o igri koju sam rado igrala sa mojim drugarima iz komšiluka još pre polaska u školu a uz koju sam naučila da brojim. Mati, mati, koliko je sati smo rado igrali, a cilj je bio da jedan od nas što pre dođe do majke koja nam je odgovarala na pitanje koliko je sati. Ko prvi dođe do nje je pobednik i on posle pobede postane majka koju smo svi pitali mati,mati, koliko je sati.

Za čas matematike sam je prilagodila tako što sam na podu kredom nacrtala liniju sa koje se startuje.  Da bih je demonstrirala učenicima, prvo sam ja postavlja pitanja i davala odgovore. Kasnije sam ja pitala, a učenici odgovarli, a ja sam se kretala ispred table brojeći korake. Kada su shvatili suštinu igre, onda su učestvaovali sami a ja sam ih samo pratila.

Igra im se toliko dopala da su kasnije tražili da je igramo na svakom času a sami su mi rekli da je igraju u školskom dvorištu na odmoru. Igrica je prihvatljiva i na početnom, na glavnom i na završnom delu časa kao i na času obrade, utvrđivanja ili sistematizacije.

Cilj igre je da se pogodi na koliko si koraka od početne linije.

UČENIK:  Mati, mati, koliko je sati?

MATI:  Tri koraka napred.

UČENIK:  Mati, mati, koliko je sati?

MATI:  Dva koraka nazad.

UČENIK:  Mati, mati, koliko je sati?

MATI:  Tri koraka napred.

Pitanje koje ja postavljam: ,, Koliko si koraka sada udaljen od linije?“

Tačan odgovor je 4. Na njega ogovara učenik koji pita majku.

Ako on pogreši, neko od ostalih učenika daje odgovor. To znači da svi učenici treba da prate korake i sabiraju i oduzimaju u svojoj glavi. Znači, računaju bez pisanja.

Broj pitanja i odgovora se može unožavati onom brzinom kojom je svaki učenik sposoban da napreduje do tačnog odgovora. Ovo je dobar način za individualizovan  pristup svakom učeniku i proveru usvojenosti sabiranja i oduzimanja na početnom nivou.

Igricu je moguće predstaviti i na brojevnoj polupravi tako što strelicama simuliramo korake, krećući se po polupravi levo i desno, tj. sabirajući i oduzimajući. Završni broj je broj koraka udaljenosti od početne linije tj. od nule.

 

MATI MATI 1

 

 

Mati 2

http___signatures.mylivesignature.com_54492_230_4ABC4947DCD46053DC8206A872E6FB24

6 thoughts on “Mati, mati, koliko je sati -jednostavna matematička igra

  1. Повратна информација:
    Поштујући све наведено, објаснила игру, а затим смо почели.
    На почетку су се јавили успешнији математичари, а до краја часа су се „изређали“ по неколико пута – мењајући улоге, сви из одељења. Када сам се вратила са великог одмора – ужина је била до пола, а они се „играју“. Час су назвали МАТИЗИЧКО, комбинујући ( бар тако кажу) математику и физичко – асоцијација на претходни час физичког када смо играли елементарне игре у корелацији са математиком. Једини додатак је да мама говори резултат ако дете не зна, а уколико ни она не зна, ту су комшије, које прискачу у помоћ – сви су добили улоге.
    Хвала вам у моје и име мојих првака на овој игри!
    Учитељица Наташа и I1, Ечка
    П.С. Од сутра се игра изводи и на румунском језику у другом одељењу првака

  2. Povratni ping: Primer dobre prakse učiteljice za ugled | Математички коучинг

Ostavite odgovor

