Novo obrazovanje – iz drugog ugla

15385_746752088755077_8591079957186107592_n

Hegel je rekao da znanje koje ne osposobljava pojedinca da razvije svoju duhovnu bit niti nije znanje, odnosno da je znanje koje je usmjereno isključivo prema proizvodnji protiv čovjeka.

Štrebati, a ne razmišljati jest moto koji onda donosi na izborima biranje između dvije glupe opcije. Istina je samo jedna, a to je da karta Hrvatske govori da ćemo ako ne napravimo radikalnu promjenu upravo na nivou znanja, uvijek biti manipulirani političarima koji su i iz karte skloni manipulaciji.

Ako okrenemo se stvarnom smislu obrazovanja ono je ispiranje mozga gdje filozofija i psihologija nemaju nikakav utjecaj osim deklarativan i takvo obrazovanje ne da želi učiniti pojedinca pametnim već ga lišava razmišljanja. Radeći u pet gimnazija imao sam neprestana pitanja učenika: Profesore, zašto nam postavljate pitanja, pa nas nitko nije učio razmišljati, nas nitko nije pitao za naše mišljenje. Sjetimo se trenutaka u školi kada smo htjeli pitati nešto, ali općenito je vladalo mišljenje ne postavljaj pitanja jer su sva pitanja glupa. Što imamo od toga što smo tada učili i koliko toga koristimo u stvarnom životu? Nemamo pojma o vezama, o poslu koji radimo, čitamo lektiru koja je određena prema nekim kriterijima ljudi koji su u podrumima odlučivali o tako nečem vrijednom, a to je život djeteta. Koji to predmet uči da je ljudski život vrijedan, a da nije obojen nekom ideologijom ili institucijom? Jednom mi je jedan odličan učenik rekao: Znate mi idemo u školu robijati iako nismo učinili nikakvo kazneno djelo. Treba razlučiti što je obrazovanje, a što hrpa bezveznih podataka, kao primjerice, seizmologija koja mjeri jačinu potresa, ali ne zna kada će biti potres. Znanost je ono što možemo upotrijebiti u svakodnevnom životu, od čega možemo preživjeti, a svako znanje koje je neupotrebljivo jest besmisleno znanje. U Europi 150 milijuna boluje od depresije, a mi u školi uopće ništa ne učimo kako da se obranimo od depresije. Zar je to zaista obrazovanje ili ispiranje mozga? Zar su znanje nepotrebni podaci ili znanje odgaja djecu da postavljaju pitanja o svijetu, o ljudima, o ljubavi. Nasilje u školama, alkoholizam jest bunt učenika, nemogućnost da kažu da ovo što im prodajete jest vaša nesposobnost da odgovorite na sva važna pitanja u njihovom životu. Zaključit ću jednim znanstveno ispitanim primjerom. U jednom američkoj školi učenici vježbaju meditaciju, rezultat je takav da na svim saveznim natjecanjima dobivaju najbolje nagrade. Zamislite što čini obična meditacija, a što bi učinilo znanja filozofije i psihologije.

Nikola Žuvela

One thought on “Novo obrazovanje – iz drugog ugla

  1. Povratni ping: Једно образовање – једна истина | Био-блог

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s