Kosmičko obrazovanje

maria-montessori-powerpoint-1-728
“Posmatrala sam i proučavala decu
uzela sam od njih ono što su mi dala
i to sam izrazila
to je ono što se zove
montesori metod!” – Marija Montesori

Kosmičko obrazovanje omogućava detetu da razume svet koji ga okružuje. Proučava se botanika, zoologija, geografija, istorija, astronomija…Materijali za kosmičko obrazovanje omogućavaju da dete svet upoznaje u svojoj kompletnosti. Prirodne pojave i događaje posmatra, upoznavanje svata u celini. Razume povezanost tih događaja i pojava. Shvata da jedan događaj utiče na drugi događaj, da jedna pojava utiče na drugu pojavu, da je u prirodi sve povezano, da sve ima svoj uzrok i posledicu. Kod dece se razvija ljubav i poštovanje prema drugim ljudima, lepo ponašanje, ophođenje prema okolini.
Ove aktivnosti, kroz razlicite teme i sadržaje, po principu od konkretnog ka apstraktnom, omogucavaju detetu da razume svet koji ga okružuje. Ciljevi i zadaci kosmickog obrazovanja su: posmatranje, eksperimentisanje, analiziranje i tumacenje pojava iz raznih nauka; sticanje osnovnih pojmova o svetu koji nas okružuje.
ciji su opšti ciljevi:
• Podsticanje emotivne stabilnosti i sticanje pozitivne slike o sebi
• Sticanje znanja i veština
• Razvoj intelektualnih kapaciteta u skladu sa razvojnim potrebama, mogucnostima i interesovanjima
• Ocuvanje zdravlja i podsticanje telesnog razvoja
• Razvijanje svesti o znacaju zaštite i ocuvanju prirodne i društvene sredine
• Podsticanje samostalnosti i individualne odgovornosti
• Negovanje socijalnih odnosa
• Razvoj motornih sposobnosti
• Podsticanje kreativnog izražavanja deteta.

Pregled osnovnih pravila sistema „Montessori“

• Dete može sāmo da uči kroz sopstvenu aktivnost.
• Deca su kompetentne osobe u koje se može imati poverenja i koje su u stanju da donose sopstvene odluke.
• Obrazovni radnik sa decom treba više da bude posmatrač nego učitelj.
• Postoje periodi u životu deteta u kojima je ono naročito sposobno za sticanje određenih znanja ili sposobnosti poput hodanja, govora, računanja, čitanja i raznih društvenih sposobnosti. U ovim razdobljima dete te stvari uči brzo i bez teškoća.
• Deca od rođenja do svoje šeste godine imaju „upijajući um“, odnosno izuzetno veliku moć učenja iz svog okruženja, motivaciju i radoznalost. To se može primijetiti u detetovoj nepresušnoj energiji da guguče, brblja, govori i peva, što sve vodi razvitku jezika i dobrog govora, kao i da neprestano postavlja pitanja.
• Deca uče kroz iskustvo i otkriće; osnovni alati u obrazovanju koje je zasnovano na ovom principu su didaktički materijali i uspostavljanje „kontrole greške“. Kroz upotrebu ovih didaktičkih materijala, dete uči da sāmo otkriva i ispravlja greške umjesto da mu učitelj daje tačan odgovor.
• Ruka, tj. šaka je usko povezana sa razvojem mozga djeteta. Deca moraju fizički da dodirnu određeni predmet, njegov oblik, osete temperaturu i slično, a ne da samo slušaju nastavnika ili gledaju u televizijski ekran koji će im reći ono što bi sama zaista naučila.

http___signatures.mylivesignature.com_54492_230_4ABC4947DCD46053DC8206A872E6FB24

 

 

https://prezi.com/o3gvp8i93lmz/akreditovan-seminar/

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s