SLANE SLIKE

Želeći da svojim učenicima časove likovne kulture učinim još interesantnijim i tako im umetnost stvaranja približim još više na neki neobičan način, na internetu sam pronašla tekst o slikanju uz pomoć soli. Tekst me je veoma zaintrigirao i naravno posle čitanja me doveo do iskušenja da ga sama isprobam.

Kod kuće sam primenila tehniku i bila zadivljena slikom koja je nastala. Metodolpški postupak se satsojao u par koraka i nije bio težak za realizaciju tako da sam se odlučila da ga prenesem svojim učenicima. Ispričala sam o tome šta sam isprobala kod kuće i rekla sam da je ono što sam dobila bilo neobično čudesno. I kao jako inventivna deca, odmah su zatražila da to isto probamo u školi.

Nabavili smo so, lepak i vodene boje, papir iz bloka i kreativno stvaranje je moglo da počne. Dala sam im uputstvo za rad i čudesne slike su počele da se nižu.

Rad na ovim slikama se odvija u par koraka:

  1. Osmisliti ono što želiš da nacrtaš /za početak sam im savetovala jednostavne stvari/
  2. Grafitnom olovkom lagana izvući konture,
  3. Jačim lepokom koji se brzo suš i /OHO se pokazao kao najbolji/ izvući preko grafitne olovke konture,
  4. Preko linija od lepka nasuti prstima poveću količinu soli,
  5. Lagano pritisnuti rukom, /da bi se so što bolje zalepila/
  6. Višak soli lagano otresti sa papira i sačekati da se osuši,
  7. Na osušenu so četkicom dodavat i /tapkajući da se so ne bi otopila/ malo gušće rastvorenu vodenu boju,
  8. Na mestima gde se dve boje sastaju nastaju predivni prelivi koji ukrašavaju rad,
  9. Osušiti slike i opet lagano otresti višak soli.
  10. Slika je gotova.

Tokom rada nastaje divna atmosfera a učenici neprestano se oduševljavaju efektima koji dok rade na svojoj slici. Prilaze jedni drugima i razmenjuju novonastala iskustva. Savetuju se o tome kako doći do određenih nijansi. Sarađuju u svakom pogledu a ono što impresionira na ovim časovima je pozitvna atmosfera i uzajamna bezgranična saradnja u želji da sve slike nastale na ovim časovima budu savršene.

Iako postupak izrade izgleda veoma komplikovan, ustavri uošte nije. Deca su ga vrlo lako i jednostavno primenila i za kratko vreme smo imali jako neobične i interesantne slike. Na slikama je najinteresantnije što su u dve dimenzije i što izgledaju baršunasto. Kasnije mogu nastati i malo složenije slike tako što se unutar kontura onoga što je naslikano može popuniti solju i obojiti tako da se dobijaju pune slike kakve su oni na sledećem času pravili.

O lepotama ovih slika možete se uveriti na pogledate njihove radove. Jako lepe i neobične slike nastaju i kada jedan deo soli koji je zalepljen na pairu ne obojite i taj deo ostane snežno beo i baršunast.

Bolje ih možete videti na

https://skydrive.live.com/?cid=44957B871BD71161&id=44957B871BD71161!107#cid=44957B871BD71161&id=44957B871BD71161!444

3 thoughts on “SLANE SLIKE

  1. Povratni ping: Боље или горе – одлучите сами | Био-блог

  2. Jasna, ja sam ovo radila sa učenicima IV razreda…zato smo radili ovako složene slike. Vi možete i jednostavnije motive, kao npr. kvadrate, krugove i tako ih postepeno uvodite u svet slanih slika a svaki naredni put možete raditi nešto složenije. Nadam se da je savet od koristi.

Ostavite odgovor

