Laka Matematika – Mehaničko pamćenje ili logičko mišljenje?

“Um nije posuda koju treba napuniti već vatra koju treba zapaliti.”  – Plutarh

KNJIGA

Da li ste znali da tokom školovanja, 15%  učenika  iskazuje veću ili manju potrebu za privatnim časovima matematike  do polaska u peti razred osnovne škole, 25% do polaska u srednju školu, 40%  do upisa na fakultet, a do 90% na fakultetima na kojima se izučava, ili tačnije , sluša ovaj predmet?

Koliko ste puta pomislili:’ ’Šta ovaj profesor priča?’’

Verujem da negativan stav prema ovom predmetu potiče upravo od nerazumevanja istog.

Problem nastaje u nižim razredima osnovne škole. Logička matematika, primenjuje se u prvom razredu osnovne škole. Tada pomoću slika i boja, matematiku predstavljamo učenicima kao igru. Crtamo skupove, učimo vrednost brojeva, odnosno njihovo značenje, upoređujemo i to nas zabavlja. U drugom razredu, priča se nastavlja, ali naredne tri godine školovanja i shvatanje matematike, isključivo zavise od kreativnosti učitelja. Međutim, kako je i nekima od njih, matematika bila samo srednjoškolska i fakultetska noćna mora, tako i njihov metodički pristup ovoj tematici, postaje suvoparan. U većini slučajeva, predavačima je bitno da se pridržavaju nastavnog plana i programa, ne posvećujući dovoljno pažnje metodičkom pristupu problemu i logičkom zaključivanju deteta, te se suvoparna materija počinje pamtiti mehanički, ’’nasilnom vežbom’’.

Koliko je taj metod efikasan?

’’Efikasnost’’ se ogleda u čestom zaboravljanju materije, teškoći samog razumevanja postavke tekstualnog zadatka u višim razredima, pa često i nemogućnošću izvođenja pravilne postavke zadatka (čest slučaj među srednjoškolcima i studetima).

Koliko vas je reklo sebi:’’Ja ovo ne razumem!’’

U višim razredima osnovne škole i srednjoj školi, nastavnici/profesori predaju, ne obazirući se na predznanje učenika. E, upravo tu dolazi do problema i tada se uviđa ’’efikasnost’’ mehaničkog učenja i javlja se potreba za privatim časovima. Vaš predavač, objasniće vam kako da uradite zadatke, potrebne za dobijanje željene ocene. Tu nastavnu oblast izvežbaćete mehanički kroz mnogo primera matematičkih zadataka, ali, to je samo jedna nastavna oblast od mnogih.  Dobićete željenu ocenu, a za narednu, iznova, tražićete pomoć. Do položenog ispita na fakultetu, mnogo puta, vratićete se na početak. Da li vas to zadovoljava?

Ključ rešenja problema leži u nastavi logičke matematike, zaključivanja i povezivanja u periodu od drugog  do šestog razreda osnovne škole. Shvatanjem matematike u toj dobi, rešili smo problem tokom daljeg školovanja.

TEKST JE PREUZET SA DONJEG LINKA…KLIKNITE NA LINK I PROČITAJTE KOMENTARE A NAROČITO OBRATITE PAŽNJU NA KOMENTARE O MERNIM JEDINICAMA

http://intelektualnevestine.wordpress.com/2012/10/26/laka-matematika-mehanicko-pamcenje-ili-logicko-misljenje/

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s