Научите ђаке како да уче / Метод учења 5п/

Учитељица Наташа Соринкановић

Copy (3) of i115117778_31059

У школи то је као у спорту. Ко жели да успе и да буде конкурентан по питању спорта, сваки дан верно похађа обуку. Ако оде на утакмицу, барем физички јача и одржава своје тело у стању приправности. Слично томе, онај ко жели да буде успешан у учењу он држи своје знање у глави редовним домаћим задатацима да би могли да се користе у пракси, можда у току тестирања. Успех у школи зависи много више од дужине домаћих задатак него о томе како паметни смо рођени.

Да бих лакше могла да се сетим имена свих поглавља увек почињу на слово П.
Отуда и назив 5П.
Прво П – предуслови

Имајући стално место за учење – своја соба, или макар свој сто и столицу.
Соба, где се предаје, мора да се проветрава, температура 20-18 о с, добро осветљена.
Најбоља музика у позадини је тишина, ако се упуштате музику, он не би имао тешке текстове.
Рачунар који једноставно не треба да одрадим. Исто тако, телевизор, мобилни телефон, радио …
Радно место треба да буде уредан, да се не губи време трагања за алатом, речницима, итд.
Кревет је место за одмор, а не за учење.

Друго П – планирање времена
Свако има времена, као, али свако може да направи бољи план. Научите да планирате своје време, тако да је морао да себи и да ради (настава) је једна од битних ствари у животу.

Сазнајте где губите своје време.
Обезбедите себи свеску или дневник где да запишете све своје задатке, рокове испите класе.
Учите сваког дана отприлике у исто време –
Направите план учења – Шта ћете и када научити.
Ако сте успели да одговорите на распоред учења, започнит нову недељу поново и то истопокушати да урадити боље.

3. П – пауза

Велика пауза од школе и учења – око 1-2 сати.
Мала пауза између учења – 5-10 минута. Активности не оптерећују главу и освежава тело: проветрите собу, истуширајте се…
Здрав сан – треба најмање 8 сати сна, тинејџери често је потребно и више.

4. П – Преглед и рад са текстом
Зашто би требало да хватају белешке на часу?

То је скраћеница за дуго тумачење наставника, то су основне информације које треба да знате из школе – све комплементарне и објашњења наћи у уџбеницима или у енциклопедијама
То је ваш лични рекорд од вашег размишљања – најбоље разумете своје белешке!
Узимајући белешке чува тумачење пажње и концентрације!
Чин писања белешки за складиштење података у меморији.

И како да радите са текстом?
То ће вам помоћи ПОЧАЧО метод:
РЕГЛЕД П: У првом кораку, добити преглед текста, Сазнајте колико глава, ставове (контура). Прочитајте цело поглавље или тему коју морате да научите, врло кратко, брзо, више информација, знаш шта садржи (наслови, и појмови). Затим прочитајте текст мало ближе.

О тешко: У другом кораку, размислите: ви већ знате и само понављате. Шта мислиш да је важно у тексту – Користи оловку? Мораћете да потражите непознате речи или концепте? (Користите речник или интернет).

Б. Читање: Ово је темељно и фокусиранО читање текста, пасус по пасус. За бољу концентрацију на тексту ангажовати кратке паузе, ако ваша пажња почиње да бледи. Погледајте пажљиво слике и скице. Тешке пасусе читају се наглас два пута. Унутрашња читање: После првог детаљног читања који је пред нама, и Четврти корак је активан рад са текстом. Ви поново прочитате текст, али сада са оловком у руци. Користите оловку директно у тексту релевантних информација, направите белешке на папиру или поред радне свеске, ако је ваш уџбеник, врхунац маркер као нове информације, па тако – не разумем – да запишете на папир и замолите пријатеља или родитеље шта они значе.

За паковање: Последњи корак је стварни резиме наученог, поновите супстанцу. Већина ради супстанца проверава гласно – а може и тихо, како коме одговара. У почетку, ваша меморија може пасти кратко и морате повремено да завирите у текст. Када једном научите како да радите са текстом, биће довољно да поновите главне идеје текста својим речима.

5. П – памћење

Ваш циљ је да се ново знање уведете у дугорочно памћење, што доводи до споријег заборављања, тако да је важно да се стално понавља једном научено.
Што више чулакористите у учењу, боље ћете памтити знања. Неко боље учи када види информацију (читање текста), још се осеће боље када је чује (тумачење од друге особе). Други најбоље уче градиво када пишу, цртају (белешке, преписивање, истичући кључне речи).
Најефикаснији метод учења меморије је систематско понављање знања, да разумете оно што следи у градиву.
Покушајте да оно што научите користите у пракси. Запитајте се, шта је добро лекција у пракси, да се придружи нешто конкретно и опипљиво, мислим да су нове улоге, питања и покушајте да их решите.

http://uciteljicanatasasorinkanovic.wordpress.com/2013/10/23/%D0%BD%D0%B0%D1%83%D1%87%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%92%D0%B0%D0%BA%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%BE-%D0%B4%D0%B0-%D1%83%D1%87%D0%B5/

4 thoughts on “Научите ђаке како да уче / Метод учења 5п/

  1. Draga i poštovana Suzana,zadivljena sam onim što radite. Nesebično i s ljubavlju delite svoja znanja i radna iskustva sa svojim mladim kolegama. Ne odustajte! Srdačan pozdrav. Milica Novković,autor“Porodičnog bukvara“

  2. Povratni ping: Научите ђаке како да уче / Метод учења 5п/ | УЧИТЕЉИЦА БРАНКА И ЊЕНИ ПИЛИЋИ

  3. Povratni ping: Научите ђаке како да уче / Метод учења 5п/ | jmbelic

  4. Povratni ping: Школа коју желе сви | Био-блог

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s